Bilgisayar Oyunu Tez İncelemesi

ÇALIŞMANIN ADI:

İNGİLİZCE ÖĞRENMEDE EĞİTSEL BİLGİSAYAR OYUNU KULLANMANIN ERİŞİYE, KALICILIĞA VE MOTİVASYONA ETKİSİ 

ÇALIŞMANIN AMACI:

Bu araştırmanın amacı, İngilizce öğrenmede eğitsel bilgisayar oyunu kullanmanın erişiye, kalıcılığa ve motivasyona etkisini belirlemektir.

ÇALIŞMANIN HEDEF KİTLESİ:

İki farklı altıncı sınıf, deney ve kontrol grubu olarak atanmıştır. Nicel araştırma yaklaşımının kullanıldığı uygulama süreci boyunca, araştırmacı tarafından tasarlanan “Mathematical Problems” ünitesi ile ilgili eğitsel bilgisayar oyunu öğrencilere sunulmuştur.

ÇALIŞMADA GELİŞTİRİLEN OYUNUN TASARIMI VE UYGULAMA SÜRECİ:

Araştırma içerisinde yer alan öğrenciler yansız bir şekilde atanıp, araştırmanın deney ve kontrol gruplarını oluşturmuşlardır. Araştırmada yer alan deney ve kontrol grubu öğrencileri toplam 69 kişidir. 33 öğrenci araştırmanın deney grubunu oluştururken, 36 öğrenci ise araştırmanın kontrol grubunu oluşturmuştur. Araştırma süreci içerisinde dersler, deney grubu öğrencileriyle Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim 6. sınıf İngilizce dersi programının yanı sıra eğitsel bilgisayar oyunu ile işlenirken, kontrol grubu öğrencileriyle Milli Eğitim Bakanlığı İlköğretim 6. sınıf İngilizce dersi programıyla işlenmiştir. Çalışmanın veri toplama boyutunda kullanılan araçlardan, akademik başarı testi araştırmacı tarafından oluşturulmuş ve pilot uygulamaları yapılmıştır. Ayrıca, öğrenci motivasyonu için Keller tarafından oluşturulan CIS Motivasyon ölçeği kullanılmıştır. Belirtilen araçlar, deney ve kontrol gruplarına ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Ayrıca uygulama bitiminden 14 hafta sonra kalıcılığı ölçmek için her iki gruba başarı testi tekrar uygulanmıştır.

SONUÇ VE ÖNERİLER:

Sonuç: Eğitsel bilgisayar oyunları ile ilgili teorik bilgilerin, uygulamaya aktarıldığı ve bilimsel olarak değerlendirildiği birçok çalışma olmasına rağmen birçok çalışmanın fen ve teknoloji, sosyal bilgiler ve matematik dersleri ile ilgili olması dikkat çekmektedir. Bununla birlikte İngilizce dersi ile ilgili çalışmaların yetersiz olduğu görülmektedir. Bu bağlamda, İngilizce dersinde eğitsel bilgisayar oyunlarıyla desteklenmiş öğrenme ortamının öğrencilerin erişilerine, kalıcılığa ve motivasyonları üzerine nasıl bir etkisi olacağı ve elde edilecek bilgilerin yeni araştırmalara yansımalarının ne yönde olacağı, bu bölümde tartışılmaya çalışılmıştır.

Öneriler: Elde edilen bulgular ve sonuçlar, araştırma esnasında karşılaşılan durumlar doğrultusunda çeşitli öneriler geliştirilmiştir. Bu öneriler, farklı baslıklar altında verilmiştir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder