ADDIE MODELİ İLE BİR ÇOKLU ORTAM YAZILIMI GELİŞTİRME PROJESİ (Analiz Aşamalı)

ADDIE MODELİ İLE BİR ÇOKLU ORTAM YAZILIMI GELİŞTİRME PROJESİ

ANALİZ AŞAMASI
Konu:  İşitme engelli bir bireyin eğitsel bir oyunla çevre temizliği bilincini kazanması.

Kazanımlar: İşitme engelli birey scratch programında oyunu bitirerek,  çevre temizliğini kavrar.
Hedef Kitlenin Seviyesi (Kaçıncı Sınıf):
İlköğretim 1, 2, 3. Sınıf
Davranış: Çevre temizliğini kavrar.
Şart: Scratch programında.
Standart: Oyunu bitirmesi.

Hedef Kitlenin Özellikleri: Okuma-Yazma ve düşük seviyede bilgisayar kullanabilme.

Materyalin Kullanılacağı Ortamın Özellikleri:  
Bilgisayar ortamında kullanılmaktadır. Eğitsel oyun olmak üzere internet ortamından oynanır. 

Materyal ile Öğretimde Kullanılacak Yöntem ve Teknikler:
Materyalde öğrenciye çevreyi kirleten atıklar anlatılacaktır ve bu atıkları çevrede ayırt ettikten sonra hangi atığın çevreye ne gibi zararlar verdiği konusunda geri dönüş sağlanacaktır.
Materyal ile Hangi Araç Gereçler Kullanılacak (Ör: Kalem, Defter, Bilgisayar, Tebeşir vs.)
Bilgisayar ortamında hazırlanan scratch programı kullanıldığı için geri dönüş olması planlanmaktadır.

TASARIM AŞAMASI
Eğitsel oyun tasarımı yapılması öngörülmektedir. Hem normal hem de işitme engelli bireylerin kullanabileceği bir materyal olması planlanmaktadır. Yazılımda öğrencinin yaptığı davranışa göre geri dönüt verilmesi de  planlanmaktadır.




Yazılımda bulunacak içerik-konu anlatımları:
Oyunun konusu çevre temizliği ile ilgilidir. Amaç bireye farklı ortamlar olmak üzere sokak, okul, sinema, plaj gibi alanlarda çevre temizliği bilincini verebilmektir. Ayrıca her farklı ortamda o ortama has atıkları ayırt edip temizleyebilmesi de amaçlanmıştır.
Kullanılacak Değerlendirme Yöntemleri:
Oyunda aldığı puana göre değerlendirme yapılacak.
Geliştirilecek Yazılımın Türü (Alıştırma-Uygulama/ Eğitsel Oyun/ Öğretici/ Benzeşim vb.)
Eğitsel Oyun
Yazılımın hangi program aracılığı ile geliştirileceği:
Scratch
Geliştirilecek Yazılımdan Sahne Örneği Çizimleri/Storyboard ve Açıklamaları:
Sahne: 1
Animasyon
Henüz materyal geliştirilmediği için yönerge ve giriş kısmından bahsedemedim. Sahne 1 de sokak temizliği ele alınır. Burada sokağa özgü atıklar veya çöpler bulunur. Bu çöpleri öğrenciden ayırt etmesi istenerek bunları ekranın sağ alt köşesinde bulunan kutuya sürükleyerek çöpü atar ve oyundaki karakter attığı atık hakkında öğrenciye bilgi verir. Her attığı atık içinde skor puanı artar.
Sahne: 2
Animasyon
Sahne 2 de ise plaj temizliği ele alınır. Burada plaja özgü atıklar veya çöpler bulunur. Bu çöpleri öğrenciden ayırt etmesi istenerek bunları ekranın herhangi bir köşesinde bulunan kutuya sürükleyerek çöpü atar ve oyundaki karakter attığı atık hakkında öğrenciye bilgi verir. Her attığı atık içinde skor puanı artar.


Sahne: 3
Animasyon
Sahne 3 de okul temizliği ele alınır. Burada okula özgü atıklar veya çöpler bulunur. Bu çöpleri öğrenciden ayırt etmesi istenerek bunları ekranın herhangi bir bulunan kutuya sürükleyerek çöpü atar ve oyundaki karakter attığı atık hakkında öğrenciye bilgi verir. Her attığı atık içinde skor puanı artar.
Sahne: 4
Animasyon
Sahne 4 de ise sinema temizliği ele alınır. Burada sinemaya özgü atıklar veya çöpler bulunur. Bu çöpleri öğrenciden ayırt etmesi istenerek bunları ekranın herhangi bir bulunan kutuya sürükleyerek çöpü atar ve oyundaki karakter attığı atık hakkında öğrenciye bilgi verir. Her attığı atık içinde skor puanı artar.

Geliştirilecek Yazılımın Öğretici Senaryosu:
İlk önce çevre temizliği ve atıklar hakkında kapsamlı bir bilgi verilir.  Sonra çevre temizliği alanlara ayrılarak o alanlara has atıklarla donatılır ve öğrenciden atıkları ayırt etmesi istenir. Ayırt ettiği her atık için ona geri dönüt verilecektir. Bu geri dönütler atık hakkında bilgi vermektedir yani o atığın çevreye ve doğaya verdiği zararlar hakkında bilgilendirilir.




Hafta 1 (19/04/2016)
Hafta 2 (26/04/2016)
Hafta 3 (03/05/2016)
Yazılım Geliştirme Sürecinde
Yapılacak Çalışmalar
-Konu belirlenmesi.
-Uygulamanın tasarımı belirlenmesi.
-İçeriğin düzenlenmesi.
-Uygulama  geliştirilmeye başlanması.
-Uygulama tamamlanması.

 Etkinlik Zaman Çizelgesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder