ADDIE MODELİ İLE BİR ÇOKLU ORTAM YAZILIMI GELİŞTİRME
PROJESİ
ANALİZ AŞAMASI
Konu: İşitme engelli bir bireyin eğitsel bir
oyunla çevre temizliği bilincini kazanması.
Kazanımlar: İşitme engelli birey
scratch programında oyunu bitirerek,
çevre temizliğini kavrar.
Hedef Kitlenin Seviyesi (Kaçıncı Sınıf):
İlköğretim 1, 2, 3. Sınıf
Davranış: Çevre temizliğini kavrar.
Şart: Scratch programında.
Standart: Oyunu bitirmesi.
Hedef Kitlenin Özellikleri: Okuma-Yazma
ve düşük seviyede bilgisayar kullanabilme.
Materyalin Kullanılacağı Ortamın Özellikleri:
Bilgisayar ortamında
kullanılmaktadır. Eğitsel oyun olmak üzere internet ortamından oynanır.
Materyal ile Öğretimde Kullanılacak Yöntem ve
Teknikler:
Materyalde öğrenciye
çevreyi kirleten atıklar anlatılacaktır ve bu atıkları çevrede ayırt ettikten
sonra hangi atığın çevreye ne gibi zararlar verdiği konusunda geri dönüş
sağlanacaktır.
Materyal ile Hangi Araç Gereçler Kullanılacak
(Ör: Kalem, Defter, Bilgisayar, Tebeşir vs.)
Bilgisayar ortamında hazırlanan
scratch programı kullanıldığı için geri dönüş olması planlanmaktadır.
TASARIM AŞAMASI
Eğitsel oyun tasarımı
yapılması öngörülmektedir. Hem normal hem de işitme engelli bireylerin
kullanabileceği bir materyal olması planlanmaktadır. Yazılımda öğrencinin
yaptığı davranışa göre geri dönüt verilmesi de
planlanmaktadır.
Yazılımda bulunacak içerik-konu anlatımları:
Oyunun konusu çevre
temizliği ile ilgilidir. Amaç bireye farklı ortamlar olmak üzere sokak, okul,
sinema, plaj gibi alanlarda çevre temizliği bilincini verebilmektir. Ayrıca her
farklı ortamda o ortama has atıkları ayırt edip temizleyebilmesi de amaçlanmıştır.
Kullanılacak Değerlendirme Yöntemleri:
Oyunda aldığı puana göre değerlendirme yapılacak.
Geliştirilecek Yazılımın Türü (Alıştırma-Uygulama/ Eğitsel Oyun/
Öğretici/ Benzeşim vb.)
Eğitsel Oyun
Yazılımın hangi program aracılığı ile
geliştirileceği:
Scratch
Geliştirilecek Yazılımdan Sahne Örneği
Çizimleri/Storyboard ve Açıklamaları:
![]() |
Sahne: 1
|
|
Animasyon
|
||
Henüz materyal geliştirilmediği için yönerge ve giriş kısmından
bahsedemedim. Sahne 1 de sokak temizliği ele alınır. Burada sokağa özgü
atıklar veya çöpler bulunur. Bu çöpleri öğrenciden ayırt etmesi istenerek
bunları ekranın sağ alt köşesinde bulunan kutuya sürükleyerek çöpü atar ve
oyundaki karakter attığı atık hakkında öğrenciye bilgi verir. Her attığı atık
içinde skor puanı artar.
|
||
![]() |
Sahne: 2
|
|
Animasyon
|
||
Sahne 2 de ise plaj temizliği ele alınır. Burada plaja özgü atıklar
veya çöpler bulunur. Bu çöpleri öğrenciden ayırt etmesi istenerek bunları
ekranın herhangi bir köşesinde bulunan kutuya sürükleyerek çöpü atar ve
oyundaki karakter attığı atık hakkında öğrenciye bilgi verir. Her attığı atık
içinde skor puanı artar.
|
||
|
|
|
![]() |
Sahne: 3
|
|
Animasyon
|
||
Sahne 3 de okul temizliği ele alınır. Burada okula özgü atıklar veya çöpler
bulunur. Bu çöpleri öğrenciden ayırt etmesi istenerek bunları ekranın
herhangi bir bulunan kutuya sürükleyerek çöpü atar ve oyundaki karakter
attığı atık hakkında öğrenciye bilgi verir. Her attığı atık içinde skor puanı
artar.
|
||
![]() |
Sahne: 4
|
|
Animasyon
|
||
Sahne 4 de ise sinema temizliği ele alınır. Burada sinemaya özgü
atıklar veya çöpler bulunur. Bu çöpleri öğrenciden ayırt etmesi istenerek
bunları ekranın herhangi bir bulunan kutuya sürükleyerek çöpü atar ve
oyundaki karakter attığı atık hakkında öğrenciye bilgi verir. Her attığı atık
içinde skor puanı artar.
|
||
Geliştirilecek Yazılımın Öğretici Senaryosu:
İlk önce çevre temizliği
ve atıklar hakkında kapsamlı bir bilgi verilir.
Sonra çevre temizliği alanlara ayrılarak o alanlara has atıklarla donatılır
ve öğrenciden atıkları ayırt etmesi istenir. Ayırt ettiği her atık için ona
geri dönüt verilecektir. Bu geri dönütler atık hakkında bilgi vermektedir yani
o atığın çevreye ve doğaya verdiği zararlar hakkında bilgilendirilir.
|
Hafta 1 (19/04/2016)
|
Hafta 2 (26/04/2016)
|
Hafta 3 (03/05/2016)
|
Yazılım Geliştirme
Sürecinde
Yapılacak Çalışmalar
|
-Konu belirlenmesi.
-Uygulamanın tasarımı
belirlenmesi.
|
-İçeriğin
düzenlenmesi.
-Uygulama geliştirilmeye başlanması.
|
-Uygulama
tamamlanması.
|
Etkinlik Zaman
Çizelgesi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder