ADDIE MODELİ İLE BİR ÖZEL EĞİTİM YAZILIMI GELİŞTİRME
PROJESİ
TASARIM PLANI AŞAMASI
Eğitsel oyun tasarımı
yapılması öngörülmektedir. Hem normal hem de işitme engelli bireylerin
kullanabileceği bir materyal olması planlanmaktadır. Yazılımda öğrencinin
yaptığı davranışa göre geri dönüt verilmesi de
planlanmaktadır.
Yazılımda bulunacak içerik-konu anlatımları:
Oyunun konusu çevre
temizliği ile ilgilidir. Amaç bireye farklı ortamlar olmak üzere sokak, okul,
sinema, plaj gibi alanlarda çevre temizliği bilincini verebilmektir. Ayrıca her
farklı ortamda o ortama has atıkları ayırt edip temizleyebilmesi de
amaçlanmıştır.
Kullanılacak Değerlendirme Yöntemleri:
Oyunda aldığı puana göre değerlendirme yapılacak.
Geliştirilecek Yazılımın Türü
Eğitsel oyun
Yazılımın hangi program aracılığı ile
geliştirileceği:
Scratch
Geliştirilecek Yazılımdan Sahne Örneği
Çizimleri/Storyboard ve Açıklamaları:
![]() |
Sahne: 1
|
|
Animasyon
|
||
Henüz materyal geliştirilmediği için yönerge ve giriş kısmından
bahsedemedim. Sahne 1 de sokak temizliği ele alınır. Burada sokağa özgü
atıklar veya çöpler bulunur. Bu çöpleri öğrenciden ayırt etmesi istenerek
bunları ekranın sağ alt köşesinde bulunan kutuya sürükleyerek çöpü atar ve
oyundaki karakter attığı atık hakkında öğrenciye bilgi verir. Her attığı atık
içinde skor puanı artar.
|
||
![]() |
Sahne: 2
|
|
Animasyon
|
||
Sahne 2 de ise plaj temizliği ele alınır. Burada plaja özgü atıklar
veya çöpler bulunur. Bu çöpleri öğrenciden ayırt etmesi istenerek bunları
ekranın herhangi bir köşesinde bulunan kutuya sürükleyerek çöpü atar ve
oyundaki karakter attığı atık hakkında öğrenciye bilgi verir. Her attığı atık
içinde skor puanı artar.
|
||
![]() |
Sahne: 3
|
|
Animasyon
|
||
Sahne 3 de okul temizliği ele alınır. Burada okula özgü atıklar veya
çöpler bulunur. Bu çöpleri öğrenciden ayırt etmesi istenerek bunları ekranın
herhangi bir bulunan kutuya sürükleyerek çöpü atar ve oyundaki karakter
attığı atık hakkında öğrenciye bilgi verir. Her attığı atık içinde skor puanı
artar.
|
||
![]() |
Sahne: 4
|
|
Animasyon
|
||
Sahne 4 de ise sinema temizliği ele alınır. Burada sinemaya özgü
atıklar veya çöpler bulunur. Bu çöpleri öğrenciden ayırt etmesi istenerek
bunları ekranın herhangi bir bulunan kutuya sürükleyerek çöpü atar ve
oyundaki karakter attığı atık hakkında öğrenciye bilgi verir. Her attığı atık
içinde skor puanı artar.
|
||
Geliştirilecek Yazılımın Öğretici Senaryosu:
İlk önce çevre temizliği
ve atıklar hakkında kapsamlı bir bilgi verilir.
Sonra çevre temizliği alanlara ayrılarak o alanlara has atıklarla
donatılır ve öğrenciden atıkları ayırt etmesi istenir. Ayırt ettiği her atık
için ona geri dönüt verilecektir. Bu geri dönütler atık hakkında bilgi
vermektedir yani o atığın çevreye ve doğaya verdiği zararlar hakkında
bilgilendirilir.
|
Hafta 1 (19/04/2016)
|
Hafta 2 (26/04/2016)
|
Hafta 3 (03/05/2016)
|
Yazılım Geliştirme
Sürecinde
Yapılacak Çalışmalar
|
-Konu belirlenmesi.
-Uygulamanın tasarımı
belirlenmesi.
|
-İçeriğin
düzenlenmesi.
-Uygulama geliştirilmeye başlanması.
|
Uygulama tamamlanması.
|
Etkinlik Zaman
Çizelgesi
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder