BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI
Bireyselleştirilmiş
Eğitim Planı Hazırlanan Öğrencinin;
Adı: Cengiz
Soyadı: Türk
Doğum Tarihi: 13.09.2005
Yaşı: 13
Öğrencinin Ailesine
Ait Bilgiler:
|
BABA
|
ANNE
|
|
ADI- SOYADI
|
Ali Türk
|
Necmiye Türk
|
|
MESLEĞİ
|
İşçi
|
Ev hanımı
|
|
ADRES
|
EV
|
Beylikdüzü
|
Beylikdüzü
|
İŞ
|
Beşyol
|
-
|
|
TELEFON
|
EV
|
02123214398
|
02123214398
|
İŞ
|
05432570983
|
-
|
Öğrencinin Öz Geçmiş
Bilgileri:
A- Eğitsel Öz geçmiş
Bilgileri
Gittiği okul ve kaç yıldır okula gittiği
|
İlk Öğretim 3. sınıfa gidiyor.
|
Aldığı Özel eğitim Hizmeti Ve kaç yıldır Aldığı
|
3 yıldır özel rehabilitasyon merkezinden yaralanıyor.
|
Rehberlik Araştırma merkezinde yapılan eğitsel tanılama
|
Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum
becerilerinde hafif düzeydeki
yetersizliği nedeniyle özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine sınırlı
düzeyde ihtiyaç duymaktadır.
|
Özel rehabilitasyon Merkezinde aldığı Hizmet Türü
|
1 yıl süreyle yapılan program doğrultusunda kaynaştırma
programına alınması, zihinsel alanda bireysel ve grup destek eğitimi alması
|
B- Tıbbi Öz Geçmiş
Bilgileri: Hastaneden verilen sağlık kurulu raporunda yüzde 50 Mental
Retardasyon tanısı konulmuştur.
Ek Engel Durumu
|
Düzeyi
|
Açıklama
|
Konuşma Bozukluğu
|
Herhangi bir problemi yok
|
|
Fiziksel Engeli
|
Herhangi bir problemi yok
|
|
İşitme Engeli
|
Her iki kulağında da %90 duyma yetisini kaybettiği
gözlemlenmiştir.
|
|
Görme Engeli
|
Herhangi bir problemi yok
|
|
BEP Hazırlanan
Öğrencinin Var Olan Performans Düzeyinin Belirlenmesi
Performans alanları
|
Performans düzeyi
|
|
Öz Bakım Becerileri
|
Cengiz Türk öz bakım becerilerini bağımsız olarak
karşılamaktadır. Yemeğini bağımsız yediği, kişisel tuvalet temizliğini
yapabilmektedir. Giyinip- soyuna ve banyo yapmada anneden yardım almaktadır.
|
|
Varlıklar arası ilişkiler(
öğrencinin kavram bilgisi)
|
Cengiz Türk varlıklar arası ilişkileri bilmekte,
sorulduğunda göstermektedir. Cümlelerinde bu kavramları mantıksal bir sıra
içerisinde kullanmaktadır.
|
|
Renk Bilgisi
|
Cengiz Türk ana ve ara renkleri bilmektedir. Sorulduğunda
göstermekte ve mantıklı bir biçimde günlük yaşantısında kullanmaktadır.
|
|
İletişim Becerileri
|
Alıcı Dil
Becerileri
|
Yönerge alma ve dinleme becerisine sahip olduğu
gözlenmiştir. Verilen her türlü yönergeyi yerine getirmektedir.
|
İfade Edici Dil Becerileri
|
Çıkaramadığı ses ve söyleyemediği kelime olmadığı
görülmüştür. Sözcükleri uygun yerde kullanma ve cümle kurma düzeyi
yaşıtlarına göre geri olduğu gözlenmiştir.
|
|
Psikomotor
Beceriler
|
Kaba Motor
Becerileri
|
Gelişim çağına uygun olduğu düşünülmektedir.
|
İnce Motor
Becerileri
|
Cengiz Türk kalem tutabilmekte, blokları üst üste
koyabilmektedir. Makas kullanma ve yırtma yapıştırma becerilerinin yetersiz
olduğu gözlenmiştir.
|
|
Akademik Beceriler
|
Türkçe
|
Cengiz Türk heceleyerek okumada zorlandığı okuduğu
parçayla ilgili sorulan sorulara yanıt veremediği gözlenmiştir. Adını soyadını bakmadan yazabildiği tespit
edilmiştir. Söylenen sözcükleri sözel ipucuyla yazabilmektedir. Söylenen
cümleleri yazamadığı tespit edilmiştir.
|
Matematik
|
100 e kadar birer, onar ve beşer sayabildiği tespit
edilmiştir. Rakamları tanımakta ve bir, iki basamaklı sayıları okuyup
yazabilmektedir. Basit düzeydeki toplama. çıkarma, çarpma ve bölme
işlemlerini yapamamaktadır.
|
|
Hayat Bilgisi
|
Çevre temizliğin de akranlarına göre geride olduğu
belirlenmiştir.
|
|
Diğer Dersler
|
-------------------------------------
|
|
Sosyal Beceriler
|
Çevresindeki kişilere ve yeni ortamlara uyumlu olduğu
ancak toplumsal kurallara uymada zorlandığı gözlenmiştir. Bazen çevre
temizliğine dikkat etmediği ve aynı zamanda çevre temizliğine dikkat etmeyen
arkadaşlarını uyarmadığı gözlenmiştir.
|
UZUN DÖNEMLİ VE KISA
DÖNEMLİ AMAÇLARIN BELİRLENMESİ
Uzun Dönemli Amaç 1-
Çevre temizliği bilincini geliştirebilme.
Kısa dönemli Amaçlar:
1- Sokak temizliğine dikkat eder.
2- Sinema temizliğine dikkat eder.
3- Okul temizliğine dikkat eder.
4- Plaj temizliğine dikkat eder.
BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMININ HAZIRLANMASI
|
Uzun Dönemli Amaç
1- Çevre temizliği bilincini geliştirebilme.
|
||||||
Kısa Dönemli Amaç
|
Davranışlar
|
Araç Gereçler
|
Öğretim
Süreci/Etkinlikler
|
Ölçüt
|
Değerlendirme
|
Başlama ve Bitiş
Tarihi
|
|
1- Sokak temizliğine
dikkat eder.
|
-Çevre temizliği bilincini
alır.
-Sokağa çıktığı zaman,
sokaktaki atıkları ayırt edebilir.
-Sokakta çevreyi kirleten
şahısları uyarabilir.
|
Bilgisayar
Ortamında
Scratch aracı.
|
Scratch oyunu.
|
%25
|
Scratch oyunu ile aldığı
puana göre değerlendirilir ve aldığı puan belirlenen puan arasında ise
başarılı değilse başarısız olarak nitelendirilir.
|
13 Nisan2016
20 Nisan2016
|
|
2- Sinema temizliğine
dikkat eder.
|
-Çevre temizliği bilincini
alır.
-Sinemaya gittiği zaman,
sinemadaki atıkları ayırt edebilir.
-Sinemada çevreyi kirleten
şahısları uyarabilir.
.
|
Bilgisayar
Ortamında
Scratch aracı.
|
Scratch oyunu.
|
%25
|
Scratch oyunu ile aldığı
puana göre değerlendirilir ve aldığı puan belirlenen puan arasında ise
başarılı değilse başarısız olarak nitelendirilir.
|
20 Nisan2016
30 Nisan2016
|
|
3- Okul temizliğine
dikkat eder.
|
-Çevre temizliği bilincini
alır.
-Okula gittiği zaman,
okuldaki atıkları ayırt edebilir.
-Okulda çevreyi kirleten
şahısları uyarabilir.
|
Bilgisayar
Ortamında
Scratch aracı.
|
Scratch oyunu.
|
%25
|
Scratch oyunu ile aldığı
puana göre değerlendirilir ve aldığı puan belirlenen puan arasında ise
başarılı değilse başarısız olarak nitelendirilir.
|
30 Nisan2016
6 Mayıs2016
|
|
4- Plaj temizliğine
dikkat eder.
|
-Çevre temizliği bilincini
alır.
-Plaja gittiği zaman,
plajdaki atıkları ayırt edebilir.
-Plajda çevreyi kirleten
şahısları uyarabilir.
|
Bilgisayar
Ortamında
Scratch aracı.
|
Scratch oyunu.
|
%25
|
Scratch oyunu ile aldığı
puana göre değerlendirilir ve aldığı puan belirlenen puan arasında ise
başarılı değilse başarısız olarak nitelendirilir.
|
6 Mayıs2016
13 Mayıs2016
|
|
BÖP
DEĞERLENDİRME FORMU
Öğretimsel Hedefler
|
Başlangıç
Değerlendirmesi
|
1.
Oturum
|
2.
Oturum
|
3.
Oturum
|
4.
Oturum
|
5.
Oturum
|
6.
Oturum
|
7.
Oturum
|
8.
Oturum
|
— Sokağa çıktığı zaman atıkları ayırt edip sokak
temizliğine katkıda bulunabilir.
|
M
|
S
|
+
|
+
|
M
|
S
|
+
|
+
|
+
|
— Sinemaya gittiği zaman atıkları ayırt edip sinema
temizliğine katkıda bulunabilir.
|
M
|
+
|
S
|
+
|
M
|
+
|
+
|
+
|
+
|
— Okula
gittiği zaman atıkları ayırt edip okul temizliğine katkıda
bulunabilir.
|
M
|
S
|
+
|
M
|
+
|
+
|
S
|
+
|
+
|
— Plaja
gittiği zaman atıkları ayırt
edip plaj temizliğine katkıda bulunabilir.
|
M
|
+
|
+
|
S
|
+
|
S
|
M
|
+
|
+
|
Değerlendirme
sistemi:
+:
Bağımsız
S: Sözel
yardım
M: Model olma
F:
Fiziksel yardım
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder