Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı

BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ EĞİTİM PLANI

Bireyselleştirilmiş Eğitim Planı Hazırlanan Öğrencinin;
Adı: Cengiz
Soyadı: Türk
Doğum Tarihi: 13.09.2005
Yaşı: 13

Öğrencinin Ailesine Ait Bilgiler:


BABA

ANNE

ADI- SOYADI
Ali Türk
Necmiye Türk
MESLEĞİ
İşçi
Ev hanımı

ADRES

EV
Beylikdüzü
Beylikdüzü
İŞ
Beşyol
-

TELEFON
EV
02123214398
02123214398
İŞ
05432570983
-


Öğrencinin Öz Geçmiş Bilgileri:

A- Eğitsel Öz geçmiş Bilgileri
Gittiği okul ve kaç yıldır okula gittiği

İlk Öğretim 3. sınıfa gidiyor.
Aldığı Özel eğitim Hizmeti Ve kaç yıldır Aldığı

3 yıldır özel rehabilitasyon merkezinden yaralanıyor.
Rehberlik Araştırma merkezinde yapılan eğitsel tanılama



Zihinsel işlevler ile kavramsal, sosyal ve pratik uyum becerilerinde hafif düzeydeki yetersizliği nedeniyle özel eğitim ile destek eğitim hizmetlerine sınırlı düzeyde ihtiyaç duymaktadır.
Özel rehabilitasyon Merkezinde aldığı Hizmet Türü
1 yıl süreyle yapılan program doğrultusunda kaynaştırma programına alınması, zihinsel alanda bireysel ve grup destek eğitimi alması









B- Tıbbi Öz Geçmiş Bilgileri: Hastaneden verilen sağlık kurulu raporunda yüzde 50 Mental Retardasyon  tanısı konulmuştur.

Ek Engel Durumu
Düzeyi
Açıklama
Konuşma Bozukluğu
Herhangi bir problemi yok

Fiziksel Engeli
Herhangi bir problemi yok

İşitme Engeli
Her iki kulağında da %90 duyma yetisini kaybettiği gözlemlenmiştir.

Görme Engeli
Herhangi bir problemi yok


BEP Hazırlanan Öğrencinin Var Olan Performans Düzeyinin Belirlenmesi
Performans alanları
Performans düzeyi
Öz Bakım Becerileri
Cengiz Türk öz bakım becerilerini bağımsız olarak karşılamaktadır. Yemeğini bağımsız yediği, kişisel tuvalet temizliğini yapabilmektedir. Giyinip- soyuna ve banyo yapmada anneden yardım almaktadır.
Varlıklar arası ilişkiler( öğrencinin kavram bilgisi)
Cengiz Türk varlıklar arası ilişkileri bilmekte, sorulduğunda göstermektedir. Cümlelerinde bu kavramları mantıksal bir sıra içerisinde kullanmaktadır.
Renk Bilgisi
Cengiz Türk ana ve ara renkleri bilmektedir. Sorulduğunda göstermekte ve mantıklı bir biçimde günlük yaşantısında kullanmaktadır.


İletişim Becerileri

Alıcı Dil Becerileri
Yönerge alma ve dinleme becerisine sahip olduğu gözlenmiştir. Verilen her türlü yönergeyi yerine getirmektedir.
İfade Edici Dil Becerileri
Çıkaramadığı ses ve söyleyemediği kelime olmadığı görülmüştür. Sözcükleri uygun yerde kullanma ve cümle kurma düzeyi yaşıtlarına göre geri olduğu gözlenmiştir.


Psikomotor Beceriler
Kaba Motor Becerileri
Gelişim çağına uygun olduğu düşünülmektedir.
İnce Motor Becerileri
Cengiz Türk kalem tutabilmekte, blokları üst üste koyabilmektedir. Makas kullanma ve yırtma yapıştırma becerilerinin yetersiz olduğu gözlenmiştir.



Akademik Beceriler
Türkçe
Cengiz Türk heceleyerek okumada zorlandığı okuduğu parçayla ilgili sorulan sorulara yanıt veremediği gözlenmiştir.  Adını soyadını bakmadan yazabildiği tespit edilmiştir. Söylenen sözcükleri sözel ipucuyla yazabilmektedir. Söylenen cümleleri yazamadığı tespit edilmiştir.
Matematik
100 e kadar birer, onar ve beşer sayabildiği tespit edilmiştir. Rakamları tanımakta ve bir, iki basamaklı sayıları okuyup yazabilmektedir. Basit düzeydeki toplama. çıkarma, çarpma ve bölme işlemlerini yapamamaktadır.
Hayat Bilgisi
Çevre temizliğin de akranlarına göre geride olduğu belirlenmiştir.
Diğer Dersler
-------------------------------------


Sosyal Beceriler
Çevresindeki kişilere ve yeni ortamlara uyumlu olduğu ancak toplumsal kurallara uymada zorlandığı gözlenmiştir. Bazen çevre temizliğine dikkat etmediği ve aynı zamanda çevre temizliğine dikkat etmeyen arkadaşlarını uyarmadığı gözlenmiştir.


UZUN DÖNEMLİ VE KISA DÖNEMLİ AMAÇLARIN BELİRLENMESİ

Uzun Dönemli Amaç 1- Çevre temizliği bilincini geliştirebilme.
Kısa dönemli Amaçlar:
1- Sokak temizliğine dikkat eder.
2- Sinema temizliğine dikkat eder.
3- Okul temizliğine dikkat eder.
4- Plaj temizliğine dikkat eder.





BİREYSELLEŞTİRİLMİŞ ÖĞRETİM PROGRAMININ HAZIRLANMASI


Uzun Dönemli Amaç 1- Çevre temizliği bilincini geliştirebilme.
Kısa Dönemli Amaç
Davranışlar
Araç Gereçler
Öğretim Süreci/Etkinlikler
Ölçüt
Değerlendirme
Başlama ve Bitiş Tarihi
1- Sokak temizliğine dikkat eder.
-Çevre temizliği bilincini alır.
-Sokağa çıktığı zaman, sokaktaki atıkları ayırt edebilir.
-Sokakta çevreyi kirleten şahısları uyarabilir.

Bilgisayar
Ortamında
Scratch aracı.
Scratch oyunu.
%25
Scratch oyunu ile aldığı puana göre değerlendirilir ve aldığı puan belirlenen puan arasında ise başarılı değilse başarısız olarak nitelendirilir.
13 Nisan2016
20 Nisan2016
2- Sinema temizliğine dikkat eder.
-Çevre temizliği bilincini alır.
-Sinemaya gittiği zaman, sinemadaki atıkları ayırt edebilir.
-Sinemada çevreyi kirleten şahısları uyarabilir.
.
Bilgisayar
Ortamında
Scratch aracı.
Scratch oyunu.
%25
Scratch oyunu ile aldığı puana göre değerlendirilir ve aldığı puan belirlenen puan arasında ise başarılı değilse başarısız olarak nitelendirilir.
20 Nisan2016
30 Nisan2016
3- Okul temizliğine dikkat eder.
-Çevre temizliği bilincini alır.
-Okula gittiği zaman, okuldaki atıkları ayırt edebilir.
-Okulda çevreyi kirleten şahısları uyarabilir.

Bilgisayar
Ortamında
Scratch aracı.
Scratch oyunu.
%25
Scratch oyunu ile aldığı puana göre değerlendirilir ve aldığı puan belirlenen puan arasında ise başarılı değilse başarısız olarak nitelendirilir.
30 Nisan2016
6 Mayıs2016
4- Plaj temizliğine dikkat eder.
-Çevre temizliği bilincini alır.
-Plaja gittiği zaman, plajdaki atıkları ayırt edebilir.
-Plajda çevreyi kirleten şahısları uyarabilir.

Bilgisayar
Ortamında
Scratch aracı.
Scratch oyunu.
%25
Scratch oyunu ile aldığı puana göre değerlendirilir ve aldığı puan belirlenen puan arasında ise başarılı değilse başarısız olarak nitelendirilir.
6 Mayıs2016
13 Mayıs2016





BÖP DEĞERLENDİRME FORMU

Öğretimsel Hedefler
Başlangıç
Değerlendirmesi
1.
Oturum
2.
Oturum
3.
Oturum
4.
Oturum
5.
Oturum
6.
Oturum
7.
Oturum
8.
Oturum
— Sokağa çıktığı zaman atıkları ayırt edip sokak temizliğine katkıda bulunabilir.
M
S
+
+
M
S
+
+
+
— Sinemaya gittiği zaman atıkları ayırt edip sinema temizliğine katkıda bulunabilir.
M
+
S
+
M
+
+
+
+
— Okula  gittiği zaman atıkları ayırt edip okul temizliğine katkıda bulunabilir.
M
S
+
M
+
+
S
+
+
— Plaja  gittiği  zaman atıkları ayırt edip plaj temizliğine katkıda bulunabilir.
M
+
+
S
+
S
M
+
+
  

Değerlendirme sistemi:                      +: Bağımsız                              S: Sözel yardım                                      M: Model olma              F: Fiziksel yardım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder